İnternet Reklamcılığının Avantajları

İnternet Reklamcılığının Avantajları

İnternet Reklamcılığının Avantajları
25/09/2022 Kategori: Sosyal Medya

Bir reklam mecrası olarak internetin geleneksel mecralara göre üstünlüklerinin yanı sıra zayıf olduğu noktalar da bulunmaktadır. İşletmenin, bu özellikleri bir bütün olarak, hedefler doğrultusunda değerlendirmesi gerekmektedir.

  • İnternet kullanıcısı olan geniş kitlelere erişim imkânı sağlar.
  • Konum, cinsiyet, yaş, ilgi alanı vb. geniş hedefleme seçenekleri sunar.
  • Birçok farklı internet kanalı vasıtası ile müşteri ile çift taraflı etkileşime geçebilme imkânı verir.
  • Reklam verenler için kredi kartı, havale vb. birçok ödeme seçeneği bulunmaktadır.
  • Reklam verenler sadece reklamları tıklandığı zaman ödeme yapabilecekleri reklam türlerini tercih edebilir.
  • Müşterileri tanımaya olanak sağlayarak bireysel ihtiyaçlara göre kişiselleştirilmiş reklam oluşturabilme imkânı verir.
  • TV, radyo, gazete, dergi vb. geleneksel reklamcılık türlerine göre internet reklamcılığı çok daha düşük maliyetlidir.
  • Reklamlarınızı kaç kişinin gördüğü, kaçının ilgi gösterdiği ya da satın aldığı gibi ölçümlenebilir net rapor ve analizler sunmayı sağlar.
  • İnternet reklamlarının ön hazırlık süresi geleneksel reklamcılık türlerine göre çok daha kısadır.
  • Esnek yapısı sayesinde reklamlar, istenilen tarih ve saat dilimlerinde yayına alınabilir ya da yayın esnasında reklam görsellerini, metin içeriğini ve hatta hedeflemeler değiştirilebilir.
  • İnternet reklamcılığı, dijital ortamda gerçekleştiği için doğaya ve çevreye zararı yok denecek kadar azdır.

 

İnternet Reklamcılığının Dezavantajları sıralayacak olursak;

 

  • Sadece internet kullanıcılarının hedeflenebilmesi
  • Tüketicilerin ürününüzü yakından inceleyememesi
  • İnternete duyulan güven sorunu
  • İnternet reklamcılığı hakkında bilgi yetersizliği

Whatsapp ile görüş