Bir reklam mecrası olarak internetin geleneksel mecralara göre üstünlüklerinin yanı sıra zayıf olduğu noktalar da bulunmaktadır. İşletmenin, bu özellikleri bir bütün olarak, hedefler doğrultusunda değerlendirmesi gerekmektedir.
- İnternet kullanıcısı olan geniş kitlelere erişim imkânı sağlar.
- Konum, cinsiyet, yaş, ilgi alanı vb. geniş hedefleme seçenekleri sunar.
- Birçok farklı internet kanalı vasıtası ile müşteri ile çift taraflı etkileşime geçebilme imkânı verir.
- Reklam verenler için kredi kartı, havale vb. birçok ödeme seçeneği bulunmaktadır.
- Reklam verenler sadece reklamları tıklandığı zaman ödeme yapabilecekleri reklam türlerini tercih edebilir.
- Müşterileri tanımaya olanak sağlayarak bireysel ihtiyaçlara göre kişiselleştirilmiş reklam oluşturabilme imkânı verir.
- TV, radyo, gazete, dergi vb. geleneksel reklamcılık türlerine göre internet reklamcılığı çok daha düşük maliyetlidir.
- Reklamlarınızı kaç kişinin gördüğü, kaçının ilgi gösterdiği ya da satın aldığı gibi ölçümlenebilir net rapor ve analizler sunmayı sağlar.
- İnternet reklamlarının ön hazırlık süresi geleneksel reklamcılık türlerine göre çok daha kısadır.
- Esnek yapısı sayesinde reklamlar, istenilen tarih ve saat dilimlerinde yayına alınabilir ya da yayın esnasında reklam görsellerini, metin içeriğini ve hatta hedeflemeler değiştirilebilir.
- İnternet reklamcılığı, dijital ortamda gerçekleştiği için doğaya ve çevreye zararı yok denecek kadar azdır.
İnternet Reklamcılığının Dezavantajları sıralayacak olursak;
- Sadece internet kullanıcılarının hedeflenebilmesi
- Tüketicilerin ürününüzü yakından inceleyememesi
- İnternete duyulan güven sorunu
- İnternet reklamcılığı hakkında bilgi yetersizliği